Spring Text - http://www.springtext.com

Tuesday, April 19, 2016

Pelangi selepas hujan


Alhamdulillah...aku dikurniakan dengan seorang suami yang sangat penyayang, yang sentiasa memimpin tanganku drpd jauh tersasar dari landasan. Dia banyak mengingatkan aku yang terlupa, sering menyedarkan aku yg tersalah. Dia faham...keadaan aku, cuma yang dia selalu pesan "banyakkan istighfar, sabar..." Dia pun tahu, bukannya aku tak sabar selama ni tapi tu la nak buat macam mana, dah sampai masanya nak meletup... 

Malam tadi baru aku tahu yang sebenarnya encik suami sudahpun "heart to heart" dgn Aiman. Dia dah pesan pada Aiman "jgn kecik hati kalau time aiman balik ummi tak ikut ambil @ hantar. Jangan tunjuk muka kecewa kalau tak dapat pegi mana2. Aiman kena faham keadaan kita sekarang ni macammana. Kena terima & redha. Aiman jgn risau, mungkin bukan sekarang Aiman tak dapat semua yang Aiman nak, insyaaAllah sampai masanya nanti Aiman dapat lebih drpd tu"

Wohaa...aku tersangat lah lega dengan reaksi drpd Aiman yg tenang... syukur sgt2, suami bentindak matang dgn seorg anak soleh yg juga semakin matang usianya. Terima kasih Ya Allah. Biarlah apa sekalipun tanggapan mereka... hanya Allah sahaja yg selayaknya menilai. Hidup perlu diteruskan dengan tenang, aman dan damai.

No comments: